Reklamationsbehandling

Online registrering af reklamation kan kun foretages af grossist.

Derfor skal du som VVS-Installatør henvende dig hos din grossist og i samarbejde med ham indsende reklamationen

Produktoplysninger til brug ved udfyldelse af reklamationsformularen fremgår af fjernvarmeunittens typeskilt (se foto af typeskilt ved at trykke på linket “Redan Typeskilt” og/eller anden mærkning på produktet.

Bemærk, at typeskiltet findes i to udgaver, som det fremgår af det foto, der fremkommer, hvis du trykker på linket “Redan Typeskilt”. På den ene variant er angivet Production No. og Unit No. (angivet med rødt) og på den anden variant er angivet S/N og Code No. (angivet med rødt). I reklamationsblankettens kolonne Production No. skal du således angive de første 8 cifre af Production No. eller de sidste 8 cifre i S/N No. på vores typeskilt og Unit No. eller Code no., som angivet på Typeskilt foto.

Tryk på "Udfyld reklamationsformularen" linket til højre eller nederst på siden for at åbne Redans reklamationsformular - udfyld den og tryk på "Godkend". Reklamationen er nu sendt til Redans reklamationsafdeling og behandles. Du får et sammendrag af din reklamation på skærmen, og du modtager også den udfyldte reklamationsformular på mail, så du kan udskrive den eller gemme den på din PC.

Husk at angive firmanavn, adresse, postnummer, by og alle de andre obligatoriske Installatør data på reklamationsblanketten og bemærk, at "Anlægsadresse" SKAL være udfyldt. Husk også at angive/vælge gennem hvilken grossist reklamationen er foretaget og komponenten er indleveret. Husk, at du skal angive det grossist referencenummer, der skal fremgå på kreditnotaen. Referencenummeret angives i formularen i feltet “Grossist returnr.”.

Efter indsendelse af online reklamationsformularen modtager du et autogenereret svar som bekræftelse på, at reklamationen er modtaget. Efterfølgende modtager du en mail med en pdf.fil, - et Returbilag (RMA) – med et Returleveringsnummer. Dette Returleveringsnummer skal bruges ved fremtidige henvendelser vedr. den pågældende reklamation. BEMÆRK, at RMA bilaget ALTID skal vedlægges komponenten, når den returneres til Redan. Defekte komponenter, der returneres uden dette bilag, kan desværre IKKE reklamationsbehandles i vores system og vil derfor blive AFVIST og LUKKET.

Det er vigtigt, at mail adressen på den person, som skal modtage RMA bilaget, fremgår af reklamationsblanketten under grossistens “Kontaktperson”.

Komponenter, vedhæftet RMA bilag, skal indsendes til Redan (Hårup Østervej 20, 8600 Silkeborg) indenfor maks. 15 dage.

VIGTIGT! Redan forbeholder sig ret til at afvise reklamationen, såfremt der ikke er korrekt reklameret iht Redan's reklamationsproces. BEMÆRK! Defekte / afviste varer sendes ikke retur.

VIGTIGT! Vi tager ikke komplette units retur.

Bemærk: Indsendelse af reklamationsblanketter fra privatbruger vil ikke blive behandlet. Privatbruger bedes henvende sig til aut. VVS-installatør

For yderligere oplysninger om Redans reklamationshåndtering, download vedlagte folder "Nem Reklamationshåndtering på www.redan.dk" og se vedlagte "Fotoguide", som illustrerer, hvordan du aflæser produktionsdatoen på komponenter samt angiver, hvilke oplysninger, der fremgår af Redan typeskiltet på unitten.

Udfyld reklamationsformularen

Redan Reklamationsblanket

Redan Reklamationsformular

Img Card Typeskilt

Redan Typeskilt

Fotoguide

Nem Reklamationshåndtering

Nyhedsbrev

Sign up til Redans nyhedsbrev og få alle de vigtigste nyheder direkte ind i din indbakke. Så er du altid opdateret omkring nye produkter, kommende events, prislister m.m.

Vi bruger cookies for at sikre, at websitet fungerer korrekt, og for at forbedre din oplevelse. Du kan administrere dem ved at klikke på "juster indstillinger". Se Cookie-politikken for mere information.